Protokół nr 7 z zebrania Rady Rodziców w dniu 03.04.2019 r. godz. 18.30

  1. Powitanie zebranych i sporządzenie listy obecności (załącznik nr 1).
  2. Jednogłośne przyjęcie protokołu nr 6 z 11.03.2019 r.
  3. Potwierdzenie stałego dnia spotkań RR – pierwsza środa miesiąca (z wyłączeniem dni świątecznych). Termin następnego spotkania: 8 maja 2019 r. godz. 18.30.
  4. Spotkanie z dyrektorem Wojciechem Dziudą.
    • Omówienie organizacji pracy szkoły w czasie strajku. Dyrektor odczytał rozporządzenie ministerstwa w sprawie organizacji szkoły w czasie strajku (Dz.U. nr 6 Rozporządzenie ministerstwa edukacji i sportu z dn. 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach)
      • uczeń, który stawi się do szkoły musi zostać przyjęty,
      • odpowiedzialność za uczniów, którzy przyjdą do szkoły ponosi dyrektor szkoły,
      • 8.04 i 09.04 mogą być najbardziej problematyczne, dyrekcja ma 3 osoby do opieki, a limit na osobę to 25 dzieci, dlatego rodzice zostali poproszeni o wypełnienie deklaracji,
      • termin 8.04 jest na razie terminem medialnym, najpóźniej w niedzielę wieczorem Dyrektor poinformuje nas czy strajk będzie,
      • informacja od Anny Andrzejewskiej: w piątek 05.04 w gminie zbierze się sztab kryzysowy w sprawie zabezpieczenia egzaminów końcowych dla gimnazjalistów i ósmoklasistów,
      • będziemy na bieżąco informowani przez Dyrektora o rozwoju sytuacji przez Librus.
    • Dopalacze. Niestety pojawiły się w szkole. Parking jest miejscem newralgicznym, przystanek autobusowy jest objęty monitoringiem. Zwracajmy uwagę na podejrzane samochody, osoby. Zaproszenie do szkoły psów węszących musi być za zgodą rodziców.
    • Religia. Przepisy umożliwiają taką organizację pracy szkoły, żeby lekcje religii odbywały się w środku dnia.
    • Pytanie o ocenę grona pedagogicznego. Dyrektor dokonał taksacji, oceny jeszcze nie. Na dokonanie oceny musi być czas (z formalnego punktu widzenia).
    • Pytanie o wycieczkę w 7a. Dyrektor podtrzymał decyzję o braku wycieczki. Dyrektor rozważy wycofanie się z tej decyzji na wniosek rodziców i nowej wychowawczyni.
    • Rotacja i nieobecności nauczycieli. Były to sytuacje losowe, w przyszłym roku szkolnym będą zatrudnieni nowi nauczyciele (dwóch matematyków i dwóch polonistów, żeby zminimalizować skutki wydarzeń losowych). Będzie lepiej w przyszłym roku.
    • Lekcje matematyki - powinny być klasy podzielone na mniejsze grupy. Czy jest na to szansa? Odp.: Jest koncepcja prowadzenia w klasach siódmych czterech lekcji w całości, dwóch dzielonych, ale w związku z tym grozi nam dwuzmianowość.
    • 4 e oceny z WF, dyrektor rozmawia.
    • Grzejniki – w szkole jest za ciepło, prośba o termostaty, o dostęp do nich.
    • Oceny za brak zadania domowego są niezgodne z prawem, prośba o poinformowanie nauczycieli o tym.
    • Oceny na koniec semestru nie mogą być z plusami i minusami, końcowe również.
    • W przyszłym roku szkolnym uda się ułożyć plan na jedną zmianę dla klas 4-8, w kolejnym będzie trudno.
    • Czekamy na informację odnośnie e-booków.
  5. Patron szkoły. Świadomy obywatel – odchodzimy. Sprawiedliwych wśród Narodów Świata? Halina Konopacka? Od września wici w postaci ankiet wśród rodziców. Będzie kilka opcji.
  6. Sesje fotograficzne Mawi. Przebiegają sprawnie.
  7. Zielona Sala mamy 8 tys. zł. Ogranicza nas certyfikacja urządzeń. Moglibyśmy za 1000 zł., musimy za 3000 zł. ze względu na certyfikację. Podpytajmy w klasach jakie są możliwości, żeby to tyle nie kosztowało. Szukamy rozwiązań.
  8. Wpłaty na RR. Nagrody na zakończenie roku. Nagrody dla 0-3 są zagrożone ze względu na niskie wpłaty. Czy 5 zł na dziecko, co zrobić z klasami, które nie płacą? Czy 10 % wpłaty? RR stoi przed decyzją. 8 maja ją podejmiemy. Będzie informacja do rodziców, żeby ich na taką ewentualność przygotować. Pytanie o wpływy za wynajem sali gimnastycznej od firm zewnętrznych. Na co idą te pieniądze. W innych szkołach RR mają procent od wynajmów na nagrody, dofinansowania. Zapytamy dyrekcję czy jest taka możliwość, żeby część tych środków można było przeznaczyć na nagrody. Zapytajmy swoich skarbników klasowych, czy wpłacili na nasze konto. Również wydatki z odśnieżania (nie było opadów w tym roku) czy można te środki przesunąć na nagrody, pytanie do dyrekcji.
  9. Jednorazowe nagrody pieniężne. W zeszłym roku były dla najzdolniejszych uczniów klas 5-7, w tym roku będą dla 5-8. Zapytamy o klasy 4.
  10. Festyn szkolny będzie 14 września zbieramy fanty, pomysły.
  11. Kawiarenka. Duży sukces kawiarenki na bal absolwenta, w połowie maja „dorabiamy kasę na zieloną klasę”. Szczegóły ustalimy 8 maja.
  12. Ruch na parkingu. 8 kwietnia będzie spotkanie w sprawie organizacji ruchu na parkingu.
  13. Pożegnanie.

Protokołowała:

Małgorzata Skoczylas