“Tego nie było w lekturze” – projekt polonistyczny klas 7b i 7d

# # #

“Tego nie było w lekturze” – projekt polonistyczny klas 7b i 7d

W maju uczniowie klas 7b i 7d mieli okazję wziąć udział w projekcie polonistycznym zatytułowanym “Tego nie było w lekturze”. Inspiracją do jego powstania była lektura „Mały Książę” autorstwa Antoine’a de Saint-Exupéry’ego – książka, która od lat porusza kolejne pokolenia czytelników, skłaniając do refleksji nad sensem życia, przyjaźni i miłości.

Projekt składał się z dwóch części. Pierwszym zadaniem było napisanie opowiadania twórczego, w którym Mały Książę odwiedza dodatkową, nieopisaną w książce planetę. Uczniowie musieli stworzyć oryginalną historię, która nie tylko pasowałaby do klimatu lektury, ale też wnosiła nowe przemyślenia i przesłania dotyczące relacji międzyludzkich. Młodzi autorzy wykazali się ogromną pomysłowością – pojawiały się planety rządzone przez technologię, samotność, rutynę, ale też planety, na których bohater uczył się przebaczenia, empatii czy odwagi w mówieniu prawdy.

Drugim etapem projektu było stworzenie wizualizacji wymyślonej planety. Każdy uczeń miał za zadanie zaprezentować ją w formie modelu – wszystko po to, by jeszcze pełniej oddać atmosferę i charakter miejsca, które odwiedził Mały Książę. Efekty pracy uczniów były zachwycające: kolorowe, przemyślane, modele planet zaskakiwały oryginalnością i dbałością o szczegóły.

Projekt nie tylko pozwolił uczniom na rozwijanie wyobraźni i kreatywności, ale był także okazją do głębszej refleksji nad wartościami, które niesie ze sobą lektura. Dzięki niemu Mały Książę na nowo przemówił do młodzieży – tym razem ich własnym językiem i przez ich własne historie.

Bez wątpienia „Tego nie było w lekturze”, ale właśnie dlatego ten projekt zapadnie w pamięć na długo.

 

Dominika Ziemak

Natalia Wójkiewicz