Zamiast sprawdzianu… kreatywność, zaangażowanie i pasja!

# # #

Zamiast sprawdzianu… kreatywność, zaangażowanie i pasja!

Uczniowie wszystkich klas ósmych zrealizowali nietypowe zadanie – zamiast tradycyjnego sprawdzianu podsumowującego dział  Świat po II wojnie światowej, przygotowali projekty, których tematem przewodnim była zimna wojna. Zamiast kartkówek – scenariusze, kostiumy, rekwizyty, nagrania i pasjonujące scenki, które na długo zostaną w naszej pamięci!

Zadaniem uczniów było wcielenie się w rolę dziennikarzy relacjonujących przebieg zimnowojennej rywalizacji między Stanami Zjednoczonymi a Związkiem Sowieckim. W swoich wystąpieniach poruszali takie zagadnienia jak: plan Marshalla, doktryna Trumana, żelazna kurtyna, NATO i Układ Warszawski, powstanie węgierskie, praska wiosna, wojna w Korei, kryzys kubański, konflikty na Bliskim Wschodzie czy wojna w Wietnamie.

Uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością – scenki były nie tylko zgodne z historycznymi faktami, ale też dopracowane pod względem formy i zaangażowania całych zespołów. Były serwisy informacyjne, wywiady z „naocznymi świadkami” i politykami z czasów zimnej wojny, dynamiczne relacje terenowe, a także scenografie, kostiumy i gra aktorska.

Na wyjątkowe wyróżnienie zasługuje jedna z grup z klasy 8a, która – poza obowiązkowymi lekcjami – zrealizowała własny krótkometrażowy film. Scenariusz i dialogi powstały w szkole podczas zajęć, natomiast nagrania odbyły się poza szkołą, w specjalnie przystosowanym miejscu. Grupa pasjonująca się militariami, w składzie: Emilia Derak, Maja Sawicka, Mateusz Drozd, Józef Jędrzejczak, Natan Terka i Ksawery Ziobrowski, zadbała o autentyczność scen – zainscenizowano walki, słychać było odgłosy strzałów, a całość została przygotowana z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Film został nagrany za zgodą właścicieli terenu, w obecności i przy zaangażowaniu rodziców, którym serdecznie dziękujemy za pomoc i wsparcie. Uspokajamy – nikt nie ucierpiał! Wszystko było odgrywane, ale wyglądało bardzo realistycznie.

Gratulujemy wszystkim uczniom pomysłowości, pracy zespołowej i odwagi scenicznej! Wasze projekty pokazują, że historia nie musi być nudna, a nauka przez działanie daje nie tylko wiedzę, ale też mnóstwo satysfakcji.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z realizacji projektów – naprawdę warto!

 

Malwina Panek

Natalia Wójkiewicz