Zarządzenie Dyrektora Szkoły Podstawowej w Kamionkach z dnia 1 września 2015 roku w sprawie: wprowadzenia regulaminu Korzystania ze stołówki szkolnej Szkoły Podstawowej w Kamionkach
Na podstawie art. 67a, ust. 3, ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) zarządza się co następuje:
I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowywanych przez pracowników kuchni szkolnej dla uczniów oraz pracowników Szkoły Podstawowej Kamionkach
2. Posiłki wydawane są w godzinach:
- Śniadanie 09.15 -10.00
- Obiad 11.45 – 14.00
- Podwieczorek 15.00 -15.30
3. Regulamin korzystania ze stołówki szkolnej, aktualny jadłospis i ogłoszenia dotyczące stołówki wywieszane są na tablicy informacyjnej przed wejściem do stołówki szkolnej oraz na stronie internetowej szkoły.
II
UPRAWNIENI DO KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI
1. Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
· uczniowie szkoły
· pracownicy zatrudnieni w szkole.
2. Podstawą do wpisania ucznia na listę posiłkową jest złożenie pisemnej deklaracji przez rodzica lub opiekuna u intendenta.
3. Podczas wydawania posiłków w pomieszczeniach stołówki mogą przebywać uczniowie, wychowawcy, nauczyciele i inny pracownicy szkoły.
III
USTALENIE WYSOKOŚCI OPŁAT ZA POSIŁKI
1. Opłata za posiłek ucznia, to wysokość kosztów produktów do przygotowania posiłku. Stawka dzienna:
- Śniadanie 1,50 zł
- Obiad 4,00 zł
- Podwieczorek 1,50 zł.
Stawka miesięczna:
- Herbata 3,00 zł dla osób niekorzystających z śniadania lub podwieczorku
2. Opłata za posiłek pracownika, to wysokość kosztów produktów i koszty związane z przygotowaniem posiłku.
- Śniadanie 2,00 zł
- Obiad 7,00 zł
- Podwieczorek 2,00 zł
IV
WNOSZENIE OPŁAT ZA POSIŁKI
1. Odpłatność za obiady za dany miesiąc uiszczana jest u intendenta stołówki/ sekretarz szkoły w wyznaczonych dniach. Możliwość wpłaty na konto od 01.01.2016 roku.
2. Opłaty za posiłki uiszcza się za cały miesiąc z góry do 20. dnia poprzedzającego miesiąca.
3. Wpłaty u intendenta stołówki potwierdzone są dowodem wpłaty na numerowanym kwitariuszu i podpisem intendenta. Oryginał otrzymuje wpłacający, kopia pozostaje do rozliczenia dokumentacji stołówki.
4. Odpisów i korekt w wysokości wpłat dokonuje wyłącznie intendent stołówki. Rozliczenie dokonywane jest przy opłacaniu posiłków na kolejny miesiąc.
5. Osoby, które nie wnoszą opłaty w terminie, do czasu uregulowania płatności – nie mogą korzystać ze stołowki
6. Całkowita rezygnacja z posiłków musi być zgłoszona osobiście u intendenta i odnotowana w deklaracji. W celu zwrotu wpłaty za posiłki, należy złożyć pisemny wniosek, w którym należy podać numer konta.
V
ZWROTY ZA NIEWYKORZYSTANE OBIADY
1. Nieobecność ucznia lub pracownika korzystającego ze stołówki szkolnej należy zgłosić osobiście u intendenta stołówki lub telefonicznie pod numerem 665 937 321 w pierwszym dniu nieobecności do godziny 8:00.
2. W przypadku planowanej nieobecności w szkole całej klasy/grupy/wycieczki, zielonej szkoły, wychowawca klasy powinien zgłosić ten fakt przynajmniej trzy dni wcześniej.
3. Koszty posiłków w dniu zgłoszenia i następnym nie są zwracane. Odpis będzie uwzględniony na trzeci dzień od zgłoszenia.
4. Odliczenie odpisu następuje z odpłatności w następnym miesiącu.
5. Podczas nieobecności ucznia w szkole rodzic/opiekun ma prawo w godzinach wydawania posiłków pobrać posiłek do domu we własnych naczyniach.
5. W szczególnych przypadkach, gdy rodzic zgłasza nieobecność dziecka na początku miesiąca w ściśle określonych dniach tygodnia naliczona opłata zostaje pomniejszona o kwotę za zgłoszone dni.
6. Nieuzasadniona lub niezgłoszona nieobecność na posiłku nie skutkuje zwrotem opłaty
VI
ZASADY ZACHOWANIA W STOŁÓWCE SZKOLNEJ
1. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
2. Na terenie stołówki nie można wnosić kurtek, tornistrów, plecaków itp.
3. Uczeń korzystający z obiadów zobowiązany jest do przestrzegania poleceń wychowawców i personelu kuchni.
4. Naczynia po spożyciu posiłku należy odstawić w wyznaczonym miejscu.
5. Sztućce oraz inne przedmioty stanowiące wyposażenie stołówki należy stosować zgodnie z ich przeznaczeniem.
6. Za szkody umyślnie spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice lub opiekunowie.
7. Za nie stosowanie się do regulaminu stołówki, uczeń może zostać skreślony z listy
korzystających z posiłku.
REGULAMIN
zamawiania usług żywieniowych w serwisie internetowym
Właścicielem serwisu internetowego oferującego zakup posiłków pod adresem www.spkamionki.stolowki24.pl jest Szkoła Podstawowa w Kamionkach, ul. Mieczewska 36, 62-023 Kamionki.
Z oferty serwisu internetowego mogą korzystać uczniowie oraz pracownicy Szkoły Podstawowej w Kamionkach.
Realizacja sprzedaży posiłków za pośrednictwem serwisu internetowego odbywa się według niniejszego regulaminu.
Warunkiem dokonania zakupu posiłków w serwisie internetowym jest zalogowanie się poprzez wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól oraz zakończenie procesu rejestracji i weryfikacji użytkownika serwisu.
Złożenie zamówienia w serwisie internetowym oznacza akceptację zasad sprzedaży wynikających z niniejszego regulaminu oraz zobowiązuje Klienta do przestrzegania zawartych w nim reguł.
Ceny posiłków wyrażone są w PLN i zawierają podatek VAT.
Płatności za posiłki można dokonywać w następujący sposób:
przelewem na konto bankowe w oparciu o dane zawarte na wygenerowanym przez serwis internetowy poleceniu zapłaty,
przelewem za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innych punktów przyjmowania opłat w oparciu o wygenerowany przez serwis internetowy druk polecenia zapłaty.
Szkoła Podstawowa w Kamionkach rozpocznie procedurę realizacji zamówienia po stwierdzeniu wpływu na konto środków zgodnie ze złożonym w serwisie internetowym zamówieniem. W polu „tytułem” przelewu, należy podać wygenerowany przez serwis internetowy numer zamówienia. Należy pamiętać o czasie niezbędnym na przepływ środków na rachunek i dokonać przelewu z odpowiednim wyprzedzeniem. Warunkiem przyjęcia zamówienia jest wpływ środków na konto Szkoły Podstawowej w Kamionkach najpóźniej 25-tego dnia miesiąca poprzedzającego planowanie żywienia dziecka (np. za listopad do 25-tego października).
Po wpłynięciu należności na właściwe konto bankowe, Szkoła Podstawowa w Kamionkach przekaże Klientowi kartę posiłkową, upoważniającą do odbioru zakupionych posiłków (dot. pierwszego miesiąca wykupionego żywienia).
Świadczenie usług w zakresie żywienia dzieci posiadających nietolerancje/ alergie pokarmowe jest możliwe wyłącznie po złożeniu pisemnej informacji i przedstawieniu zaświadczenia wraz z zaleceniami żywieniowymi wydanego przez lekarza.
Terminy oraz godziny wydawania posiłków określa Szkoła Podstawowa w Kamionkach. Usługi żywieniowe świadczone są w dniach, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne.
Zamówienie stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji stanowi przyjęcie oferty zgodnie z treścią informacji zawartych w serwisie internetowym.
Fakt złożenia przez Klienta zamówienia zostanie odnotowany automatycznie przez serwis internetowy, poprzez wygenerowanie podsumowania zamówienia wraz z linkiem do druku polecenia zapłaty. Ponadto na adres e-mail podany podczas rejestracji serwis internetowy wyśle automatyczną wiadomość zawierającą dane identyczne jak w podsumowaniu zamówienia.
W przypadku nieobecności dziecka w placówce Szkoła Podstawowa w Kamionkach może nie obciążać Klienta za niewykorzystane żywienie. Warunkiem powyższego jest skuteczne powiadomienie szkoły o nieobecności dziecka. Skuteczne powiadomienie o nieobecności rozumiane jest jako powiadomienie, na które Klient uzyskał odpowiedź potwierdzającą zgłoszenie w formie wiadomości SMS lub e-mail. Zgłoszenie nieobecności Klient może dokonać wybierając jedną z poniższych metod:
wypełnić w serwisie internetowym „Formularz zgłoszenia nieobecności dziecka”,
wysłać krótką wiadomość tekstową SMS wraz z właściwym kodem na wskazany numer telefonu (lista kodów dostępna jest w serwisie internetowym).
Zgłoszenie nieobecności, które wpłynie w dniu roboczym poprzedzającym nieobecność oraz pozytywna weryfikacja przez Szkołę Podstawową w Kamionkach, spowoduje odliczenie opłaty od trzeciego dnia roboczego po zgłoszonej nieobecności. Jeśli zgłoszenie dotrze w dni wolne od pracy, nieobecność będzie liczona od drugiego dnia nieobecności dziecka w szkole. Podstawą złożenia ewentualnych reklamacji może być wyłącznie potwierdzenie zatwierdzające zgłoszenie nieobecności w formie zwrotnej wiadomości email lub wiadomości sms.
Rozliczenie opłat z tytułu niewykorzystanych posiłków nastąpi w kolejnym miesiącu rozliczeniowym lub poprzez zwrot nadpłaty na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
Klient zobowiązuje się do terminowego uiszczania opłaty za żywienie, wynikającej z wysokości dziennej stawki żywieniowej pomnożonej przez liczbę dni żywienia w danym miesiącu. Wysokość należnych do zapłaty kwot Klient będzie mógł otrzymać logując się w serwisie internetowym www.spkamionki.stolowki24.pl , elektronicznie na wskazany podczas rejestracji adres email lub bezpośrednio w placówce.
Niezapłacenie w terminie opłat spowoduje naliczanie odsetek ustawowych oraz zaprzestanie świadczenia usługi przez Szkołę Podstawową w Kamionkach.
Dane Klientów są przechowywane przez Szkołę Podstawową w Kamionkach zgodnie z postanowieniami Ustawy o ochronie danych osobowych i są wykorzystywane wyłącznie w związku z realizacją zamówień.
Właściwym do rozstrzygania sporów jest Sąd Rejonowy w Poznaniu. Obowiązującym jest prawo polskie.