Protokół nr 3 z zebrania Rady Rodziców SP Kamionki w dniu 19 listopada 2019 g. 18:00

  1. Otwarcie zebrania przez przewodniczącą Małgorzatę Skoczylas i powitanie gości: p. Malwiny Panek, Marty Stefańskiej i dyrektora Wojciecha Dziudy.
  2. Zaproszeni goście przedstawili ideę i cele związane z nadaniem szkole imienia „Sprawiedliwy wśród narodów świata”. Pan Dziuda zwrócił między innymi uwagę, że taki wybór to uniknięcie personalizacji patrona, to możliwość działania zwracającego uwagę na brak humanizmu wśród obecnego społeczeństwa, to działanie przeciwko wszelkim objawom hejtu, to podkreślenie, że najważniejszą wartością jest człowiek. Podjęto już sporo działań - między innymi: współpraca z muzeum Polin w Warszawie, planowane jest nawiązanie kontaktów ze szkołami w Europie, które też noszą takie imię, rozmowa z attache ambasady Izraela w Polsce.
  3. Pani Panek przedstawiła kolejne działania w sprawie patrona. Odbyły się już spotkania uczniów z babciami, które został wyróżnione tym odznaczeniem, nawiązano współpracę z muzeum Polin - w grudniu zostaliśmy zaproszeni na spotkanie do muzeum. Współpraca z gminą żydowską w Poznaniu. W październiku spotkanie na UAM-ie.
  4. Pani Stefańska przedstawiła działania dzieci w tym temacie. Wszystkim klasom zostały przydzielone postacie, które należało opracować i przedstawić w formie gazetki ściennej. Dzieci poznają postacie mniej znane - materiały ze strony muzeum Polin. Są organizowane konkursy plastyczne, konkursy na prezentacje multimedialne, konkurs na lapbooka. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie szkoły i w Kórniczaninie. W działania szkoły włączył się p. Maciej Maciołek - odbędzie się koncert zespołu.
  5. Dyrektor zwrócił się z prośbą, aby Rada Rodziców zastanowiła się i zaopiniowała przedstawioną propozycję na patrona.
  6. Pytania z sali:
    • co z klasami 1-3 - jak im przedstawić tak trudny temat? Wychowawczynie będą włączać się w pracy starszych uczniów i pokazywać istotę pomocy człowieka w oparciu o historię.
    • Pytanie odnośnie procedury nadania imienia. Dyrektor nie miał na celu działania przeciwko procedurom, ale zminimalizowania chaosu, który między innymi powstał w social media. To są wszystko propozycje i działania, o których trzeba rozmawiać, ale najważniejsze, że są pierwsze czynności, które zakładają określony plan.
    • Pani Stefańska zwróciła uwagę, że podczas uroczystości, w których uczestniczy nasza szkoła, jesteśmy „z boku” ponieważ do dzisiaj nie mamy sztandaru szkoły. W tym temacie padła propozycja, aby pomysł na sztandar wysunęli uczniowie.
  7. Pytanie do dyrektora odnośnie formuły oceniania zadań domowych, których nie ma. Z czego to wynika, jakie są spostrzeżenia nauczycieli. Czy się sprawdza czy nie? Jaka jest opinia dyrektora? Odpowiedź dyrektora: zgodnie z prawem (pismo Rzecznika Praw Dziecka), nauczyciele nie mogę karać za brak zadania domowego. W większości przypadków zadanie domowe są odrabiane i te są oceniane. Spostrzeżenie - zadanie domowych nie odrabiają najsłabsi uczniowie. Nauczyciele podjęli decyzję w tej sprawie na radzie pedagogicznej w sierpniu, jednak nie ma jednoznaczności wśród wszystkich. W ósmych klasach zostało to ocenione bardzo pozytywnie ze względu na ilość nauki. Podsumowanie pytania: nie ma oceny 1 z zadań domowych, zadania domowe mogą być zadawane.
  8. Głosowanie za zgodność protokołu z poprzedniego spotkania: przegłosowane większością - dwie osoby się wstrzymały.
  9. Dyskusja na temat patrona.
  10. Głosowanie za uchwałą nr 1. Przegłosowane większością głosów.
  11. Głosowanie za uchwałą nr 2:  10 za; 6 przeciw; 5 wstrzymanych. Przegłosowane większością głosów za.
  12. Kiermasz szkolny - Samorząd Uczniowski i świetlica wesprą działania na rzecz kiermaszu.
  13. Zbiórka posypek i ciasta na pierniki do 4 grudnia.
  14. Zbiórka fantów świątecznych na kiermasz do 10 grudnia.
  15. 12 grudnia zapewnienie dyżurów sprzedażowych.
  16. Prośba o pomoc do rodziców 11 grudnia wieczorem - organizacja stoiska.
  17. Ustalenie celu kiermaszu - zapotrzebowanie zgłoszone przez uczniów.
  18. Odpowiedzi dyrektora na pytania z poprzedniego zebrania: W jaki sposób szkoła chce zaradzić temu, że nasza szkoła zajęła przedostatnie miejsce w gminie - egzamin ósmoklasistów. Dyrekcja: zwiększona liczba godzin, podział na grupy w klasach, stały „garnitur” nauczyciel; zajęcia rozwijające.
  19. Wolne wnioski:
    • Pytanie jaki jest zakres nauczyciela wspomagającego, czy nauczyciel wspomagajacy ma prawo dawać +/- gdy nauczyciel prowadzący prowadzi lekcje ?
    • Bezpieczeństwo na parkingu - zgłaszać do straży miejskiej wszelkie nieprawidłowości.
    • Wniosek o dodatkowe punkty monitoringu - problemy w szatniach gdzie nie ma monitoringu np. topie ubrań uczniów w klozecie itp.
    • Wniosek o szachownicę w budynku.

Uchwała nr 01/2019/2020 Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Kamionkach z dnia 11-11-2019

Rada Rodziców Szkoły Podstawowej w Kamionkach uchwala, aby decyzję dotyczącą wyboru kandydata na patrona szkoły podjąć na zebraniu w dniu 19-11-2019.

Uchwała podjęta większością głosów za 10, przeciw 6, 5 wstrzymujących się

Rada Rodziców

Szkoły Podstawowej w Kamionkach


Uchwała nr 02/2019/2020 Rodziców Szkoły Podstawowej w Kamionkach z dnia 19-11-2019 Rady

Rada Rodziców Szkoły Podstawowej w Kamionkach uchwala, że wystąpi razem z Radą Pedagogiczną i Dyrekcją szkoły do organu prowadzącego o nadanie szkole imienia Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata.

Uchwała podjęta większością głosów za 10, przeciw 6, 5 wstrzymujących się

Rada Rodziców

Szkoły Podstawowej w Kamionkach